On the advantage of integrated science education in the middle school years

მაყაშვილი, მალხაზი (2009) On the advantage of integrated science education in the middle school years. ERIC.

[img]
Preview
Text
ED506711.pdf

Download (16kB) | Preview

Abstract

Authors present data suggesting integrated teaching of physics and biology in the 7-th grade to help pupils in better understanding of interconnections between physical forces and structure and function of living things as compared to the teaching of physics and biology as a discrete units. ნაჩვენებია, რომ ბიოლოგიის და ფიზიკის ინტეგრირებული სწავლება მე–7 კლასში, ამ საგნების განცალკევებულად სწავლებასთან შედარებით, უკეთ უწყობს ხელს ცოცხალი არსებების აგებულების და ფუნქციის ფიზიკურ ძალებთან კავშირის აღქმას და გაგებას

Item Type: Article
Subjects: L Education > LB Theory and practice of education
Divisions: Institutes > Institute of Applied Psychology
Depositing User: პროფესორი მალხაზი მაყაშვილი
Date Deposited: 22 Jan 2014 16:07
Last Modified: 21 Apr 2015 08:10
URI: http://eprints.iliauni.edu.ge/id/eprint/424

Actions (login required)

View Item View Item